بیشتر بدانید
30 اردیبهشت 1403
افقنا > آرشو مقالات > اخبار > اقتصاد > اقتصاد ایران > ۳۰ هزار مترمربع به فضای بارگاه منور رضوی اضافه خواهد شد

۳۰ هزار مترمربع به فضای بارگاه منور رضوی اضافه خواهد شد

مشهد ـ مدیرعالی حرم مطهر رضوی گفت: با تکمیل پروژه‌های زیرسطحی در اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی، ۳۰ هزار مترمربع به فضای این آستان مقدس اضافه خواهد شد.

به گزارش افقنا، به نقل از خبرگزاری مهر، مصطفی فیضی در نشست با خادمان و سرکشیکان حرم امام رضا (ع) اظهار کرد: پروژه زیر سطحی حرم مطهر رضوی از جمله طرح‌های عمرانی بزرگ در این آستان مقدس است که در قالب این طرح، ۳۰ هزار متر مربع به فضای زیر ساختی حرم مطهر رضوی افزوده می‌شود.

مدیرعالی حرم مطهر رضوی درباره زمان‌بندی این پروژه‌ها نیز گفت: اجرای این طرح از سال‌های گذشته آغاز شده و امید می‌رود در سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری برسد.

طرح تقویت روشنایی صحن‌های حرم مطهر رضوی

وی ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های آستان قدس رضوی، تأمین نور و روشنایی صحن‌های حرم مطهر است و تدابیری در حال اتخاذ است که تمامی صحن‌های حرم مطهر رضوی همچون صحن انقلاب اسلامی از نور و روشنایی کافی برخوردار باشند.

ضرورت تعامل بیشتر مدیران ملی، استانی و شهری

فیضی در ادامه گفت: افزایش فضای زیارتی یکی از برنامه‌های آستان قدس رضوی برای تسهیل زیارت است که در حال انجام است اما حمایت از زیارت نیازمند اقدامات و برنامه‌های متعدد دیگری نیز هست که باید با مدیران ملی، استانی و شهر مشهد بیش از پیش در این زمینه با آستان قدس رضوی همراهی و مشارکت داشته باشند.

مدیرعالی حرم مطهر رضوی افزود: به عنوان نمونه، طرح‌های مختلف عمرانی همچون بازسازی زیر گذر حرم مطهر رضوی آغاز شده که ادامه و تکمیل این طرح‌ها، همکاری بیشتری مسئولان دستگاه‌های اجرایی متولی را می‌طلبد و امیدواریم با تعامل و همراهی بیشتر، بتوانیم میزبانی شایسته‌تری از زائران داشته باشیم.

تلاش همه زیرمجموعه‌های آستان قدس برای تأمین اعتبارات طرح‌های خدمت‌رسانی

وی تصریح کرد: حرم مطهر رضوی تنها عتبه‌ای است که ردیف بودجه دولتی ندارد و باید اعتبارات مورد نیاز تمامی طرح‌ها و برنامه‌های خود به ویژه میزبانی از زائران میلیونی امام هشتم (ع) را تأمین کند.

فیضی افزود: آستان قدس رضوی برای تحقق اهداف کلان خود در این حوزه نمی‌تواند تنها به موقوفات که اصلی ترین منبع درآمدی خود است بسنده کند و به همین دلیل طبق سیاست‌های کلان تعیین شده، همه واحدهای زیرمجموعه این آستان، تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا به تأمین اعتبارات برای خدمت‌رسانی بهتر به زائران و توسعه آن کمک کنند.

افتخار خدمت رسانی به زائران

مدیر عالی حرم مطهر رضوی در این نشست میزبانی از زائران حضرت رضا (ع) در تمام طول سال و به ویژه ایام خاص را توفیقی برای خادمان این آستان برشمرد و گفت: شأن همه خانواده خدمت، در تکریم زائران خلاصه می‌شود و افتخار ما این است که بتوانیم به صورت شایسته و با احترام، پذیرای زائران حضرت در مناسبت‌های مختلف از جمله عید سعید غدیر خم و ماه محرم که در پیش داریم باشیم.

وی با اشاره به حضور میلیونی زائران در ایام نوروز تصریح کرد: علی رغم وجود مشکلات اقتصادی و مشکلات مختلف موجود در زندگی مردم، با توجه به باورهای عمیق و همچنین تسهیلات و حمایت‌های موجود، آمار زیارت روبه افزایش است و پیش‌بینی می‌شود در ایام عید سعید غدیر و ماه محرم نیز میزبان خیل عظیم زائران باشیم که برنامه‌ریزی لازم برای میزبانی هر چه بهتر و شایسته‌تر انجام شده است.

افزایش مشارکت مردم در برنامه‌های حرم مطهر رضوی

فیضی همچنین درباره برنامه‌های حرم مطهر رضوی برای تعالی زیارت افزود: در سال‌های اخیر توجه به حضور و مشارکت اقشار مختلف مردم به خصوص جوانان، نوجوانان، دانشجویان و زوج‌های جوان به صورت جمعی در برنامه‌های حرم مطهر رضوی افزایش یافته است و به تبع آن برنامه‌های این حوزه نیز توسعه یافته است.

مدیرعالی حرم مطهر رضوی یکی از طرح‌های اجرا شده در این زمینه را، برگزاری جشن‌های فارغ التحصیلی دانشجویان در حرم مطهر رضوی برشمرد که به همت معاونت تبلیغات حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

وی بر ضرورت توجه به قرآن در برنامه‌های حرم مطهر رضوی نیز اشاره کرد و گفت: با افتتاح دارالتفسیر حرم مطهر رضوی و اجرای برنامه‌های مختلفی قرآنی در آن، گام بزرگی برای ترویج فرهنگ قرآن در بین زائران برداشته شده است.

فیضی همچنین گفت: یکی از اقدامات ویژه معاونت خدمات زائران آستان قدس رضوی، ارتباط با اقشار مختلف علاقه‌مند به خدمت در حرم مطهر رضوی بوده که در این راستا همکاری با مواکب و افتتاح چایخانه در حرم مطهر رضوی اجرایی شد و نباید آن را کار کوچکی شمرد.

اخبار مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما در فضای مجازی
اینستاگرام ما
توییتر ما
جدیدترین مطالب