بیشتر بدانید
7 اردیبهشت 1403
افقنا > آرشو مقالات > اخبار > استان ها > عملکرد زعفران لرستان در سطح زیرکشت ۲ برابر خراسان است

عملکرد زعفران لرستان در سطح زیرکشت ۲ برابر خراسان است

خرم‌آباد - رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: عملکرد زعفران این استان در سطح زیر کشت، دوبرابر خراسان است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید عماد شاهرخی امروز چهارشنبه در بازدید از شرکت داروسازی خرمان، یکی از برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی لرستان را توسعه گیاهان دارویی عنوان کرد و اظهار داشت: در حال حاضر شش هزار هکتار سطح زیر کشت گیاهان دارویی استان است که برنامه سازمان جهاد کشاورزی و افق ما این است که این سطح را به ۱۲ هزار هکتار در استان برسانیم و در کنار آن صنایع تبدیلی و تکمیلی را توسعه دهیم تا بتوانیم به‌صورت زنجیره ارزش‌افزوده ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد؛ هدف ما این است با توسعه کشاورزی قراردادی در راستای الگوی کشت این واحد را مانند دیگر واحدهای تولیدی موفق استان به تولیدکنندگان متصل کنیم تا در راستای زنجیره ارزش حرکت کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، گفت: لرستان باتوجه‌به ظرفیت‌های بزرگی که دارد می‌تواند استان گیاهان دارویی کشور معرفی شود که در این صورت هم صنعت گردشگری کشاورزی توسعه خواهد یافت و هم در راستای شعار سال با بهره‌وری که این گیاهان دارویی در اشتغال و اقتصاد استان و معیشت کشاورزان ایجاد می‌کنند، می‌توانیم گام‌های مؤثری برداریم.

شاهرخی، به کیفیت زعفران لرستان اشاره کرد و افزود: باتوجه‌به عملکرد خوبی که از لحاظ آب‌وهوایی و حاصلخیزی خاک در استان وجود دارد، عملکرد استان لرستان در سطح زیر کشت این گیاه دارویی دوبرابر خراسان است و به‌مراتب کیفیت و ارزش غذایی آن بهتر از زعفران قائنات است.

وی بیان داشت: ایجاد مراکز بوم‌گردی و گردشگری می‌تواند در معرفی هر چه‌بهتر و باشکوه‌تر ظرفیت‌های استان لرستان در حوزه گیاهان دارویی مؤثر باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی لرستان در راستای توسعه، اشتغال، اقتصاد و معیشت مردم آماده همکاری در حوزه تسهیلگری و پشتیبانی با سرمایه‌گذاران این بخش است.

اخبار مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما در فضای مجازی
اینستاگرام ما
توییتر ما
جدیدترین مطالب