بیشتر بدانید
30 اردیبهشت 1403
افقنا > آرشو مقالات > اخبار > اقتصاد > اقتصاد ایران > برگزاری نمایشگاه تخصصی راه عرضه دستاوردها به کشورهای خارجی است

برگزاری نمایشگاه تخصصی راه عرضه دستاوردها به کشورهای خارجی است

مشهد ـ معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سلسله نمایشگاه‌هایی درحال برگزاری است و این وظیفه اصلی ماست تا ظرفیت‌های داخل کشور را به دیگر کشورها عرضه کنیم.

به گزارش افقنا، به نقل از خبرگزاری مهر، علیرضا عسگریان شامگاه سه شنبه در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه بین‌المللی سنگ مشهد که با حضور وزیر کار لبنان و دیگر مسؤولان استانی و کشوری برگزار شد اظهار کرد: نمایشگاه بسیار خوبی برگزار شد که شاخصه‌هایی مثل تنوع، نظم و معرفی دقیق دستاوردها و محصولات را دارا بود.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت کار بیان کرد: وزرای کشورهای خارجی تجربه موثقی از حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی دارند و این نمایشگاه در قیاس با دیگر نمایشگاه‌های تخصصی، بسیار خوب برگزار شد.

وی با اشاره به حضور وزیر کار لبنان در این نمایشگاه، در خصوص افزایش روابط بین این دو کشور و برگزاری نمایشگاهی مشابه در کشور لبنان تصریح کرد: سلسله نمایشگاه‌هایی در حال برگزاری است و این وظیفه اصلی ماست تا ظرفیت‌های داخل کشور را به دیگر کشورها عرضه کنیم.

عسگریان گفت: این نمایشگاه در نشان دادن ظرفیت‌های کشور در حوزه سنگ‌ها ها خوب عمل کرد. برگزاری نمایشگاهی مشابه این نمایشگاه در اواخر شهریور و اوایل مهرماه در لبنان تکمیل کننده‌ی آن خواهد بود و موجب استحکام بین دو ملت، تبادلات فرهنگی و ثمرات دیگری خواهد شد.

نمایشگاه بین‌المللی سنگ فرصتی برای جذب تجار لبنانی

در ادامه وزیر کار لبنان ضمن بازدید از این نمایشگاه اظهار کرد: برگزاری چنین نمایشگاهی گواهی دهنده پیشرفت ایران، زنده بودن این کشور و غلبه بر تحریم‌های ظالمانه علیه ایران است. قطعاً برگزاری این نمایشگاه تأثیر مهمی بر روابط لبنان و ایران دارد. لبنان منطقه‌ی استراتژیکی است و ظرفیت خوبی در حوزه ترانزیت دارد. ارائه خدماتی بهتر در این حوزه می‌تواند نتیجه این نمایشگاه در آینده باشد.

مصطفی بی رم افزود: این فرصت را غنیمت می‌شمارم که از فعالان این حوزه برای شرکت در این نمایشگاه بزرگ در لبنان دعوت کنم. به نظرم تجار لبنانی وقتی این نمایشگاه را با این عظیمت ببیند و با ظرفیت‌های ایران در این حوزه آشنا شوند، با اطمینان ین صنعت وارد خواهند شد.

وی افزود: من به شما می‌گویم که محصولات بسیار زیبا و باکیفیتی دارید که نیاز به بازاریابی بیشتری دارد. خیلی از کشورها و تجار بین‌المللی پیشرفت‌ها و دستاوردهای ایران را واقعی نمی‌دانند ولی وقتی این تولیدات و نمایشگاه‌ها را ببینند نظرشان عوض خواهد شد و سرمایه گذاری بیشتری صورت خواهد گرفت.

گفتنی است؛ در این نمایشگاه ۶۵ شرکت فعال در حوزه سنگ و معادن از سراسر کشور در این نمایشگاه حضور پیدا کردند که از این میان ۱۵ شرکت به استان خراسان تعلق دارد. دومین نمایشگاه بین‌المللی سنگ مشهد از ۱۳ لغایت ۱۶ تیرماه در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما در فضای مجازی
اینستاگرام ما
توییتر ما
جدیدترین مطالب